Tosselilla!!!!

Hejsan!

Igår var vi på tosselilla, med Lotta, Ola och Wilda. Anders, Annika, Alfred och Algot. Och Morfar och Ingrid.
Det var Morfar och Ingrids julklapp, så de hade betalt allt, och tagit med sig mat. För vi skulle inte ta med oss det själva.
Vi fick varsett band så vi fick åka alla karuseller gratis, men vissa lotter och sånt kostade. Jag åkte många karuseller. Jag åkte de flesta med Alfred men vissa åkte jag själv. Där var en som vi kallade Luftballongerna, men jag vet inte om den hette det. Den åkte jag och Alfred många gånger, fast där skulle vara en vuxen också med.
Den tyckte Alfred var jätterolig!
Ni vet de där stora "fritt fall" som finns på vissa tivoli. Där fanns en som fast liten också, fast den kittlades hur mycket som helst i magen.
Jag åkte den många gånger själv och en gång med Alfred. Alfreds ögon var på väg att trilla ur ögonen på honom.

Sen åkte vi kålmasken, (en mini berg och dal bana) där det körde en liten kålmask. Alfred gillade den mycket också.
Och sen åkte hela min familj en stor berg och dal bana, som hette Vilde musen. (eller något sånt, jag kommer inte riktigt ihåg). Den var läskig men rolig!!!

Jag drog i ett snöre och försökte vinna en sak.
När jag drog i snöret så fick jag en grön groda. Och sen så var jag nära på att vinna en sak, men jag fick ett tröstpris.
Det kostade pengar men morfar och Ingrid betalade det till oss!
Tack Morfar och Ingrid!!!  
Sen gick vi till det stora vatten landet och badade, sen gick vi tillbaka till karusellerna igen.
På väg dit så såg vi några som körde Go-kart. Brevid dem så var där en mini bana fast man cyklade på konstiga små cyklar, och cyklade på banan. Både jag, Alfred och Erik testade det.
Sen körde Anders, Annika och pappa båtar på vatten där man skulle köra och krocka med varandra.
 Sen åkte vi lite mer karuseller.
När de sen skulle stänga så körde vi hem till morfar och Ingrid och beställde pizza.
Jag och Erik åt upp en hel pizza tillsammans. Vi var jättehungriga!!! ;-)
Sen åt vi lite kakor och satt och mös med filtar.

Och på lördag ska mamma och pappa på fest, så jag och Erik ska sova över hos morfar och Ingrid.
Då ska vi fixa en koja hemma hos dem.
Det ska bli jättekul!
Nu ska vi strax till stranden med Anders, Annika, Alfred och Algot.

Ha det bra!

/Ellen

Kommentarer
Postat av: Morfar o Ingrid

Jätteroligt att vara tillsammans med Er alla en hel dag. Nu längtar vi till lördag.



Kramar morfar o Ingrid.

2010-07-21 @ 19:22:51
Postat av: Ellen

Ja, det gör jag också!!!

2010-07-22 @ 19:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!