Tisdag...

Hejsan!

Idag har jag lekt med min kompis Antonia. Vi hade jättekul!
Vi ritade m.m.

Nu har jag precis ätit fiskpinnar och makaroner. Det skojar man inte om, det var jättegott!
Men mamma åt spetta i stället.

Erik har lånat hem en tjock Harry Potter bok, som vi har hemma. Lite konstigt?
Erik har fått nya vantar idag, han går runt med de inomhus och låtsas att han är en kung fu faiting, eller hur det nu stavas???
Han går runt med de och slår i luften och massa sådant till och med spelar pingis med de.

Idag har vi haft historia. Det är rätt så kul.
Vi läste en text sedan skulle vi hitta egna frågor i den texten och skriva upp de, och sedan svaren. Det var kul men lite svårt att hitta frågorna.
Sedan har vi haft tema också. Vi fick lära oss denna gången hur det ser ut innuti en glödlampa istället för i ett batteri som vi fick lära oss förra gången.
På rasterna hade vi varsett mjölkpaket från matsalen (vi som lekte på rasten) som vi åkte pulka med på vallarna som har blivit skottade vid kanten. Det var jättekul, man kunde åka hur man ville. Jag har mitt mjölkpaket hem, men det är lite skruttet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!