16/7-11

Hejsan! Ibland har jag inget att göra, så då brukar jag blogga. Det menas med att det blir några inlägg om dagen, som kanske en fyra stycken. Men jag glömde att berätta om när vi var på Fallens dagar, eller har jag redan berättat om det? Ni ser, jag håller inte ens reda på vad jag har skrivit om i de andra inläggen. Kanske några men inte alla. Först klockan tolv så skulle vi ju kolla på när de släppte ner vattnet i de gamla trollhättefallen. Vi hittade en liten metall, balkong kan man nog säga. Där var räcken runt och sedan gick den en liten bit ut över (där de släppte vattnet) det är enklare att se sen när jag har lagt ut bilder. Då kommer ni att få se nästan allt vi har gjort och lite till ;-) Det var verkligen riktigt häftigt! Och sådan kraft allt vatten hade när det forsade ner ibland alla stenar och klippor. Efter att vi hade kollat på fallet så gick vi in till centrum för att kolla på det andra. Först kom vi fram till ett tält, där de gav alla barnen varsin heliumbalong. En lapp var fäst i snöret, där man kunde vinna något, men de tog vi väck så vi bara hade Balongen kvar. Eftersom att det var Hemlin i dem så steg de ju så fort man släppte dem, så efter ett tag råkade Erik tappa sin balong så den for upp ibland träden men den klarade sig igenom, och fortsatte bort tills den spräcktes. Min hade jag förstås kvar men efter ett tag så spräcktes den också. En sak som jag tyckte var häftig var att bron som gick över Göta kanal lyftes upp så segelbåtar kunde åka igenom. Fast de fick ju vänta på sin tur, så efter ett tag när det hade stått någon eller några båtar en liten stund så kom tågsignalen prcis som ett tåg skulle komma men denna gången var det båtar istället. Då fälldes bommarna ner också fick de köra förbi, sedan fälldes vägen över vattnet ner igen och då kunde man gå över. Sedan åt vi spanska våfflor, det kommer nog en bild sen när vi är hemma, men det ser inte alls ut som vanliga våfflor om ni tror det. Vi åt också, eller jag och Erik åt remmar, ni vet sådana man kan köpa på marknader i godisstånd. Min favorit är sur tuttifrutti, så den åt både jag och Erik. Sen efter ett tag så körde vi till torps, ett Sort köpcenter och där fanns allt ifrån Ica maxi till hm till restaurang till br och mycket mer. Det var nog allt för idag! Jag har ju redan berättat om det här fina paradiset eller vad man ska säga... Kramar Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!