17/7-11 Bilder

Här kommer alla de efterlängtade bilderna!

Det här är det första vandrarhemmet i Jönköping... (i alla fall en del av det)

Den här bilden ville jag gärna lägga in, den tog jag i en stor trädgård som vi körde förbi...
( alltså en allmän som alla får gå in i )

Här går jag och tar kort i den trädgården...

När vi var på Bisonsafari så träffade vi en ödla...
Jag har bilder på bisonoxarna också men det blir mycket bilder då.

Här uppe stod vi när vi kollade på fallet i Trollhättan, tyvärr inga bilder på när vattnet forsar bara filmer, fast jag har bilder innan vattnet kom.

Idag var vi på Universum eller vad det hette i Göteborg, fast denna bilden blev lite suddig.
Vi var bland annat i regnskogen.

Här är en apa...

Det var lite av det vi har varit med om, jag vet ej om jag har några bilder på Rörbäcks vandrarhem men i så fall kommer det en annan dag. Nu är det strax fotboll så jag ska kolla på det...

Kramar Ellen

17/7-11 Grattis Rörbäck

Jag skulle bara säga grattis Rörbäck! Vinnare av vår vanrdarhemskamp! ;-) I varje vandrarhem gav vi dem varsin poäng och la ihop alla, och Rörbäck vann över Jönköping med två eller ett poäng, jag kommer inte ihåg. Lidköping blev utslaget redan efter att de hade fått sina poäng. Ps: Bilder kommer i nästa inlägg.

16/7-11

Hejsan! Ibland har jag inget att göra, så då brukar jag blogga. Det menas med att det blir några inlägg om dagen, som kanske en fyra stycken. Men jag glömde att berätta om när vi var på Fallens dagar, eller har jag redan berättat om det? Ni ser, jag håller inte ens reda på vad jag har skrivit om i de andra inläggen. Kanske några men inte alla. Först klockan tolv så skulle vi ju kolla på när de släppte ner vattnet i de gamla trollhättefallen. Vi hittade en liten metall, balkong kan man nog säga. Där var räcken runt och sedan gick den en liten bit ut över (där de släppte vattnet) det är enklare att se sen när jag har lagt ut bilder. Då kommer ni att få se nästan allt vi har gjort och lite till ;-) Det var verkligen riktigt häftigt! Och sådan kraft allt vatten hade när det forsade ner ibland alla stenar och klippor. Efter att vi hade kollat på fallet så gick vi in till centrum för att kolla på det andra. Först kom vi fram till ett tält, där de gav alla barnen varsin heliumbalong. En lapp var fäst i snöret, där man kunde vinna något, men de tog vi väck så vi bara hade Balongen kvar. Eftersom att det var Hemlin i dem så steg de ju så fort man släppte dem, så efter ett tag råkade Erik tappa sin balong så den for upp ibland träden men den klarade sig igenom, och fortsatte bort tills den spräcktes. Min hade jag förstås kvar men efter ett tag så spräcktes den också. En sak som jag tyckte var häftig var att bron som gick över Göta kanal lyftes upp så segelbåtar kunde åka igenom. Fast de fick ju vänta på sin tur, så efter ett tag när det hade stått någon eller några båtar en liten stund så kom tågsignalen prcis som ett tåg skulle komma men denna gången var det båtar istället. Då fälldes bommarna ner också fick de köra förbi, sedan fälldes vägen över vattnet ner igen och då kunde man gå över. Sedan åt vi spanska våfflor, det kommer nog en bild sen när vi är hemma, men det ser inte alls ut som vanliga våfflor om ni tror det. Vi åt också, eller jag och Erik åt remmar, ni vet sådana man kan köpa på marknader i godisstånd. Min favorit är sur tuttifrutti, så den åt både jag och Erik. Sen efter ett tag så körde vi till torps, ett Sort köpcenter och där fanns allt ifrån Ica maxi till hm till restaurang till br och mycket mer. Det var nog allt för idag! Jag har ju redan berättat om det här fina paradiset eller vad man ska säga... Kramar Ellen

Hejsan! Jag och Erik har precis varit och doppat fötterna i havet. Mamma och pappa Låg på stenarna och solade, mamma hon tog lite kort också. Jag kommer att lägga in kort sen när vi kommer hem, för då blir det lite enklare. Just nu sitter vi bakom stugorna och äter gott, men vi ska strax gå in. När man bloggar på ipaden så hamnar alltid texten i en endanklump har mamma sagt så nu är det inte lönt att göra nya rader hela tiden. Kramar Ellen

Hejsan! Viol 3, det är vårt rum det! När vi kom fram så blev jag rätt överraskad av all den fina omgivningen! När mamma och pappa sa att det skulle vara lite gammaldags så förväntade jag inte mig att det skulle vara så här fint. När man kommer in på parkeringen så är där ett vitt hus med fina blommor utanför. Om man går bak huset så är där små röda stugor med kanske en tre rum i varje. Och en större stuga med kök, tv rum och duschar. Utanpå stugorna är en bild på en blomma och vår blomma är en viol. Runt om så finns det berg/stor stenar vad man nu säger. Och sedan finns det vatten med båtar, jag tror det ligger en hamn lite längre bort och det finns även en mini lekplats med gungor och en gungbräda, Här är jättemysigt! Jag skriver mer sen, nu ska vi snart bädda och fixa lite!

16/7-11

Hejsan! Idag ska vi till Trollhättan för att se på när de släpper på vatten i ett vattenfall. Denna helgen i Trollhättan är det något som heter Fallens dagar. Det är festligheter med artister och marknader med mera. Ikväll kommer vi att sova i ett litet samhälle som heter Rörbäck. Men mamma och pappa har sagt att det ligger långt ifrån stan ute på västkusten. Då blir det långt till affärerna, så ikväll får det bli en tidig middag. Vi ska strax gå ner och äta frukostbuffe i matsalen. Nu är jag rätt hungrig! Kramar Ellen

15/7-11

Hejsan! Jag glömde ju att berätta innan om att vi var på Bisonsafari. Det var faktiskt rätt kul! Vi åkte ut i ett traktorsläp, de körde ut i hagen och man kom riktigt nära bisonoxarna. Jag filmade och tog kort med min kamera. Det var många som bara ställde sig och kissade lite överallt. Och sen fanns det små kalvar som gick med sina mammor lite överallt och vissa ställde sig och åt . Sen när vi var färdiga med det så gick vi in på ett fjärilsmuseum med massor av olika fjärilar (fast de levde ju inte) och sen fanns där skalbaggar och insekter på fjärilsmusset Också. Bland annat så jämförde de världens största skalbagge med världens minsta och den största var riktigt stor för att vara en skalbagge, medan den minsta såg ut som en flugskit som man knappast såg. Nu har jag inget mer att skriva om tror jag. Jag har nog lagt ut en fyra fem inlägg idag. ;-) Kramar Ellen

Hejsan! Jag och pappa har precis kommit hem ifrån Mc Donalds där vi har köpt varsin glass till pappa och Erik. Jag och mamma var för mätta så vi orkade ingen. Efter en middag på en thailändsk resturang (som då även serverade kinamat) så var det klart att vi blev mätta. När vi hade ätit mat så gick vi ut på gatan och då fick pappa väldigt brott. Det visade sig att det hade varit två killar i 15 års åldern krossat en fönsterruta på affären expert som låg lite längre ner på gatan. Man hörde att larmet hade startat och snart så kom securitas i sin lilla bil men innan de kom hade en av de killarna (som vi då trodde hade varit med) kommit upp på gatan och gått vidare (de andra som hade sett det sa i alla fall att de kände igen hans tröja. Pappa sa till securitas att (då kanske en av de killarna) hade gått längre iväg så körde de upp där och sedan ringde de polisen för Securitas har inte rätt att ta honom. Så det blev lite action på stan idag... ;-) Nu ska jag nog byta om till sov tröja och mjukisbyxor. Just det ja, jag glömde en sak, nu när jag och pappa kom hem så hörde vi någon i köket (som ligger mitt emot vårt rum) vi bara snabbt kollade och då var det två av dem som också var där vid den krossade rutan och som hade sett en del tror jag... ;-) lite kul

Hejsan! Nu är vi framme på det andra vandrarhemmet. Rummet här är mycket mindre men vi ska ju bara sova här en natt... Jag hade nog hellre valt det andra rummet men detta funkar med. Detta rummet har bara två enkelsängar men snart ska de sätta in en extrasäng till som nog jag och Erik får dela på. Här finns ett kök som är fint och sen ett tv rum för här är ingen tv på rummet som det fanns i det andra vandrarhemmet. Ikväll är det postkodkampen så då får vi väl hoppas att tgm är ledig så att vi kan titta på det. Idag så körde vi till Hjo och kollade. Det var en väldigt mysig stad men där fanns mycket saker. Vi var nere vid hamnen och letade efter något att äta till lunch, och efter ett tag så hittade vi moster Elins glass servering där de även hade pannkakslunch. Det var jättegott och jag blev väldigt mätt. Ikväll ska vi äta något lite större efter som att vi åt något enklare till lunch. Igår åt vi något enklare till middag och lunch så det får bli något lite större ikväll, kanske att vi går ut och äter något ( som jag tror att vi skulle göra) Sen åkte jag, mamma och Erik ett tåg som gick igenom lite av staden och hon som körde berättade lite om Hjo. Kramar Ellen <3

15/7-11

God morgon! Vi har precis kommit upp till rummet efter att ha ätit en god frukostbuff'e i matsalen. Nu håller vi på att städa det sista innan vi ska åka. Idag ska vi åka till Hjo, där vi ska på bisonsafari, bl.a. Ikväll ska vi sova i Lidköping på ett annat vandrarhem. Detta vandrarhemmet var riktigt fint, undra nu bara hur det andra ser ut... Igår när vi var på A6 center så köpte jag och Erik varsitt par skor som vi båda blev väldigt nöjda med dem. Nu ska jag kolla på tv, jag bloggar mer sen... Kramar

14/7-11

Hej! Nu har vi precis ätit. Vi körde runt lite grann och letade efter något att äta, och efter ett tag så hittade vi Ica supermarket. Vi gick in och köpte lite gott och blandat. Middagen idag blev köttbullar och nudlar ;-) mamma och pappa värmde paj i mikron också. Jag blev väldigt mätt! Just nu sitter vi hela familjen samlad på rummet och jag ligger i min säng och bloggar ifrån mammas iPad. Idag fyller kronprinsessan Viktoria år och nu klockan nio börjar programmet... aja jag vet inte vad man ska säga men ett program där dem uppvaktar henne eller något. Vi hörs imorgon! Kramar.

Hej! Nu har vi precis kommit fram till det första vandrarhemmet! Vi stannade två gånger, första gången på Mc Donalds och andra gången på ett stort varuhus som hette A6 center. Det var precis som väla fast kanske lite annorlunda affärer, eller någon annorlunda affär. Och sedan körde vi direkt hit. Här är väldigt mysigt! Just nu är mamma ute med Basti och pappa är nere vid bilen och hämtar lakanen, så att vi kan bädda sängarna. När mamma har kommit tillbaka så ska vi ut och se om vi kan hitta något att äta. Nu är vi i en stad som heter Huskvarna och det ligger väldigt nära Vättern. Här i rummet finns det två våningssängar och en extrasäng, och ingen av oss vet varför de har satt in den här. Kanske Basti kan ligga i den ;-) Jag kanske bloggar mer ikväll! Vi ses snart!! ;-)

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!