Elevens val

Hejsan!

Idag har vi haft elevens val. För de som inte vet vad det är så är det när alla elever får hem en liten ( jag vet inte vad man ska kalla det)
Ett papper rättare sagt.
Så är där olika saker man väljer emellan. Sedan får man sitt andra hands val eller sitt första hands val.
Jag valde bild som första och träjobbet som andra. Sedan blev jag i en grupp som hette bild och trä. Där de slog ihop båda. Jag skulle ha bild, men så var det inte så många som hade tagit trä, då sa jag att jag och mina kompisar kunde vara med i gruppen trä.
Sedan sa Håkan att alla som skulle ha trä kom ner med honom i träsalen. Då var det nästan alla i hela klassrummet. Då sa han att där bara var plats för fjorton.
Så vissa fick ha bild istället.

Vi skulle göra en träskål:
Vi fick en tjock trä bit, sedan skulle man rita vilken form man skulle ha på skålen.
Sedan fick vi ta ett järn och en gummihammare. Sedan satte vi järnet snett i träbiten och sedan slog man med gummihammaren på. Så gräver man ner till en skål.

Jag gör min skål hjärtformad, den ska jag ge bort sen men jag vet inte till vem.
Det kanske blir dig, som läser nu!!!!!!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Wilda, Lotta & Ola

Hej Min Favoritkusin!

Jag saknar dig redan, har sagt till min mamma och pappa att jag vill täffa dig snart igen.

Du är bäst! Puss & kram från Wilda!!!

2010-03-11 @ 21:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!