Jag har fått se frihetsguidinnan! :-o

Hejsan!

Nu har jag kommit hem från en dag fullproppad med saker att göra! ;-)
Det är första dagen som vi har varit ute och gjort saker.

Imorse så gick vi och letade efter en mataffär där vi kunde handla frukost.
Tillslut så hittade vi det, och vi gick hem och åt.
Sen gick vi ut och bort till tunnelbanstationen. Där köpte vi biljetter och åkte över till new york (vi bor alltså på new jersey sidan)
Och när vi kom dit så gick vi runt och kollade på en massa höghus och én massa andra saker.
Vi gick runt i olika parker och man kan säga att det var en liten upptäcksfärd. Men som tur hade vi en karta som vi kunde se på.
Sen kom vi till en park som hette Battery park. Det var en stor park. Där åkte vi med en färja där man körde runt och kollade på en massa grejer. Bland annat så körde vi förbi frihetsguidinnan.
(Det kommer lite bilder sen)
Efter det så gick vi runt och kollade vid några stånd.
Jag köpte en blå t-shirt där det stod I och sen ett hjärta NY. Den är jättefin. Den var lite stor fast det var smal, så jag kan ha det som en sommar klänning.
Sen gick vi till en kina resturang och åt.
Det var jättegott! ;-)
Och sen kom vi hem och jag och erik och pappa duchade och sen gick hela familjen till ett ställe där man kan se ut över floden mellan new york och new jersey.
Där satt vi och åt lite kex och sånt.
Igår så gav Sara oss kex med jordnötssmör mellan, dom är faktiskt goda! ;-)

Här är lite bilder:


Den här fontänen hittade vi bland annat när vi gick runt....


Och här är jag......


Och frhetsguidinnan måste man ju ha med....
Det känns konstigt att säga, jag har sett den på riktigt!


Imorse var vi vid vattnet och kollade.....

Och mycket mer har vi varit med om!
Jag skriver mer i morgon!

 /Ellen <3

Kommentarer
Postat av: Wilda, Lotta & Ola

Hej igen Madame Medusa! Nu är vi uppstigna här i Rinkaby och jag antar att ni sover hur gott som helst. Jag och Wilda ska till Gringelstad och lämna bilen till Ruben nu på förmiddagen, men vi får göra ett nytt försök under dagen att skypa. Vi är rätt avundsjuka på er som får uppleva allt det där och hade gärna oxå varit där hos er.

Pussar & kramar /Wilda & Lotta

2010-06-18 @ 07:59:48
Postat av: Pernilla

Tack Ellen för att du skriver vad du är med om i New York. Kram

2010-06-18 @ 15:29:58
Postat av: I o A

Hej Ellen!

Härligt att läsa Din blogg, vi förstår att Ni har det bra.Basti skulle gärna varit med, med säger att det är bra semester på Genvägen också.Basti upptäcker mycket nytt när vi är ute och promenerar med honom.Ha det bra och massor av kramar till Er alla.

Morfar, Ingrid o Basti.

2010-06-18 @ 19:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!