En lite längre lista över dagen!

Hejsan!

Idag har jag lekt med Elina min kompis!, Sedan när jag kom hem så fick vi besök av Anders, Annika och Alfred. Sen nu ikväll har vi också varit och grillat korv i kåtan med Lotta, Ola och Wilda. Det var jättemysigt!

Jag börjar med när jag lekte med Elina:
Elina och jag var ensamma hemma för hennes lillasyster och hennes föräldrar var och handlade. De ringde och sa att vi kunde ta lite mackor eller något till lunch, vi bestämmde oss för rostemacka. Vi satte i dem i rosten. Efter ett tag var de nästan färdiga så vi ställde oss brevid den. Elina sa: Jag tycker de ser lite brända ut! Jag kollade på de ocg såg bara att där var lite svart på dem. Precis då poppade de upp, och var helt kolsvarta!! :-p
Men de var goda ändå, vi tyckte det var så roligt för Elina hade ju sagt redan innan att hon tyckte att de såg brända ut. Men felet var att någon hade satt värmen på typ sjuan så vi satte den på fyran istället och de blev mycket bättre än de förra! Sedan har vi suttit vid datorn och spelat på en hemsida som heter panfu. www.panfu.se heter hemsidan.

Sen fick vi besök av Anders, Annika och Alfred. Då var mamma och handlade men när hon kom hem och Alfred såg det skrek han: Trollet kommer!!!!!
Vi brukar leka att mamma är ett troll och då springer jag och Alfred och gömmer oss och sen kommer trollet och tar oss.

Nu ikväll har vi varit i kåtan och grillat korv med Lotta, Ola och Wilda. Det var jättemysigt! Det var längesedan vi grillade i kåtan. Skulle dock ta med min kamera och ta några bra kort men tyvär så glömde jag den hemma, jag tänkte att det var så längesedan jag la in kort på min blogg!
Men snart kan det nog hända att det kommer in lite kort här! Jag hoppas det blir snart!

Ikväll är det melodifestivalen och idag är det flest kändisar man känner igen tror jag de har sagt. Min kompis Antonia har varit och kollat på genrepet i Malmö igår. Hon skickade ett sms och sa att hon tyckte att Pernilla Walgren var den bästa men jag vet inte om jag tycker det, det blir späänande att se det ikväll.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Ellen!

Vad duktig du är som skriver såååå mycket i din blogg :) Om du vill ha en egen mössa så bara fixa garn så gör jag resten!

2010-02-28 @ 16:20:32
Postat av: Ellen

Vad snällt av dig!

Jag har precis köpt en ny mössa men jag kan ju alltid ha en extra eller kan jag vänta till jag använt upp denna! :-)

Kram Ellen!!!!!

2010-03-02 @ 18:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!