Träningsläger = riktigt kul! ;-)

Hejsan!

Som det är varmt idag!
Jag är ute utan jacka med en tunn kofta.

I alla fall, idag har jag kommit hem från mitt träningsläger (som ni läste om i förra inlägget). Det har varit så kul!
Jag ska berätta lite om hur det var:

Först kom vi dit, och då serverades det kräm och smörgås, det var jättegott, :-) Sen bytte vi om och tränade lite fotboll. Sen duchade vi, sen skulle vi egentligen äta men dom som skulle laga maten blev lite försenade så vi blev indelade i lag och fick en ballong i den färgen som visade vilket lag vi skulle vara i sen gick vi en tipsrunda. Sen åt vi. Efter maten körde vi en tävling. Varje lag satte sig enskilt, sen fick man ett papper med en bokstav. Sen skulle man komma på en stad, ett land, ett flicknamn, ett pojknamn och ett allsvenskt fotbollslag. Man fick gärna komma på mer än ett, men man var inte tvungen. Den sista tävlingen skulle vi blåsa upp våra ballonger och knyta fast ett snöre i den. Sen skulle man gå/springa runt och försöka trampa på de andra lagets ballonger. De lag som klarade sig längst vann den utmaningen.

Sen la de ihop alla poäng från alla utmaningar och såg ut de lag med bäst poäng. Dom vann ett pris!
Det var mitt (röda) lag som vann. Vi vann en jättestor nalle som vi döpte till Weffe. Men det är hela lagets nalle(maskot). Sen kollade vi på en film som hette Space buddies. Till det var det chips, popcorn och ostbågar.
Sen gick vi och la oss. På morgonen åt vi frukost, sen gjorde vi vid oss. Sen gick vi och bytte om sen körde vi och skulle spela match.
Det var större tjejer än oss, det var nittio nior och några i vår ålder. I den matchen blev det: jag kommer inte riktigt ihåg men vi fick i alla fall två mål. Men deras mål vakt var duktig. Andra matchen var dom lika stora som dom förra. Där förlorade vi med 4:a 2.
Sen körde vi hem till stugan och duchade, sen grillade vi hamburgare.
Det var ett lyckat träningsläger för mig! ;-)
Ha det bra!

Kram Ellen

Kommentarer
Postat av: ELINA

å så roligt!!! kram Elina!!!

2010-04-12 @ 17:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!